top of page

wo 23 jun

|

Zoom

Workshop 'Klaar voor Hybride Werken'

De gewenste vaccinatiegraad in Nederland komt rap in zicht. Tegelijk is het coronavirus niet weg en een terugkeer naar het oude normaal zit er hoe dan ook niet in. De verwachting is dat veel organisaties zullen kiezen voor hybride werken. Zijn jullie daar klaar voor?

Registratie is afgesloten
Andere evenementen bekijken
Workshop 'Klaar voor Hybride Werken'
Workshop 'Klaar voor Hybride Werken'

Tijd en locatie

23 jun 2021, 09:00 – 10:30

Zoom

Over het evenement

Klaar voor het hybride werken

De gewenste vaccinatiegraad in Nederland komt rap in zicht. We gaan nu echt richting einde van de lockdown. Tegelijk is het coronavirus niet weg en een terugkeer naar het oude normaal zit er hoe dan ook niet in. De verwachting is dat veel organisaties zullen kiezen voor hybride werken. Een deel van de mensen is op kantoor en een ander deel werkt thuis. Hoe gaat jouw team dat organiseren? Op welke manier kun je het lerend vermogen van je medewerkers aanspreken om met elkaar hierin tot innovatie te komen?

Hybride werken is enerzijds noodgedwongen en aan de andere kant biedt het ook mogelijkheden om al die ervaring van de afgelopen 1,5 jaar een plek te geven in de organisatie. Waar het ruim een jaar geleden zoeken was om het online werken goed te regelen, zal het organiseren van hybride werken niet minder complex zijn. Technisch gezien is er uiteraard veel mogelijk, maar wat gebeurt er met de mensen zelf?

Hebben jullie als organisatie en team al nagedacht over:

· Wat je wilt meenemen uit 1,5 jaar online werken? En wat je wilt achterlaten?

· Wat je hebt gemist? En wat je als kiespijn hebt gemist?

· Hoe je ervoor zorgt dat iedereen betrokken blijft?

· Hoe zorg je ervoor dat je als team/organisatie gaat samenwerken na de crisistijd; no man left behind. Is er oog voor iedereen?

· Welke normen je hanteert voor iemand om erbij te horen?

· Welke afspraken je maakt over fysieke nabijheid, bijvoorbeeld wat betreft groeten.

· Hoe je voorkomt dat er twee groepen ontstaan: de thuiswerkers en de “kantoortijgers” die toch echt op een andere manier bij het koffieautomaat informatie zullen gaan uitwisselen?

Het is verleidelijk om te focussen op de technische kant van het hybride werken. Maar als je de mensen niet meeneemt wat betreft hun ervaringen, wensen en behoeften, dan sla je de plank alsnog mis.

Vanuit Dialogue Matters begeleiden we jouw organisatie of team graag met het zorgvuldig voorbereiden van een nieuwe hybride start.

We bieden:

· Een vragenlijst die je kunt uitzetten bij je team en advies op basis van de uitkomsten.

· Dialoogsessies over de ervaringen uit de lockdown en de wensen met betrekking tot de terugkeer naar kantoor / de werkvloer. Het ophalen en delen van ervaringen is van belang om goed vorm te kunnen geven aan organisatie na lockdown. Hoe kun je recht doen aan (alle) behoeften?

· Werksessies (op basis van design thinking) waarin een helder plan wordt gemaakt aan de hand van drie systemische principes:

- plek: welke normen en waarden hanteren voor wie erbij hoort?

- ordening: welke normen en waarden zijn van kracht voor wie voorrang krijgt?

- uitwisseling: hoe zorgen we voor compensatie en levendigheid tussen medewerkers?

· Kampvuursessies waarin het management, de directie of het bestuur worden geadviseerd door mensen uit de organisatie. In intimiteit als team/organisatie samen besluiten maken. Dit vergroot de betrokkenheid van werknemers.

· Evaluatiebijeenkomst na 3 maanden

De verschillende onderdelen vormen samen één adviestraject en kunnen ook afzonderlijk worden ingezet. We maken voor iedere organisatie een programma op maat.

Op woensdag 23 juni a.s. organiseren we voor leidinggevenden een kennismakingssessie waarin we inspiratie bieden, kennis delen en ons aanbod verder toelichten. Aanvang 9.00 uur via Zoom.

Deel dit evenement

bottom of page